اخبار و مقالات

قیمت مرغ کاهش یافت/ مرغ کیلویی ۷۳۵۰ تومان
تاریخ انتشار : 1395/12/16 ساعت 16:53:19



قیمت مرغ کاهش یافت/ مرغ کیلویی ۷۳۵۰ تومان
 
۱۰:۴۷ (دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» قیمت مرغ از ۸۰۰۰ تومان گذشت
» عرضه تخم مرغ ۶۰۰ تومانی صحت ندارد/ آنفولانزا در واحدهای صنعتی مهار شد
» تولید سالانه ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در ایران
» قیمت مرغ روند کاهشی گرفت/با شوک قیمتی شب عید مواجه نخواهیم بود

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: قیمت مرغ از ابتدای این هفته با افزایش عرضه در بازار کاهش یافته و امروز به ۷۳۵۰ تومان رسیده و تا عید افزایش قیمت روی نخواهد داد.

مهدی یوسف‌خانی ، در مورد آخرین وضعیت عرضه مرغ گرم و قیمت آن در بازار اظهار داشت: با گرمتر شدن هوا و فعالیت‌های سازمان دامپزشکی، آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل شده و تقریباً دیگر تهدید جدی در این زمینه نیست و تمام مشکلات را پشت سر گذاشتیم. 
 
وی اضافه کرد: در بهمن ماه به دلیل کمبود عرضه قیمت مرغ تا مرز 8 هزار تومان هم رسید و در دی‌ماه نیز قیمت جوجه یکروزه به یک مرتبه از یک‌هزار و 500 تومان به 2500 تومان افزایش یافت که هر دو عامل سبب افزایش قیمت مرغ در بهمن‌ماه شد. 
 
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با بین اینکه قیمت جوجه یکروزه از ماه گذشته به 1800 تومان کاهش یافت، خاطر نشان کرد: جوجه‌ریزی‌ خوبی از سوی مرغداران انجام شده که اکنون عرضه مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد، تا حدی که این هفته قیمت کاهش یافته و به کیلویی 7350 تومان برای مصرف‌کننده رسیده است.
 
وی به هم‌وطنان اطمینان خاطر داد که قیمت مرغ تا شب عید افزایش نخواهد یافت و در مرز بین 7200 تا 7500 تومان خواهد بود. 
 
به گفته یوسف‌خانی، مازاد مرغ تولیدی در کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری، منجمد و به عنوان ذخیره استراتژیک نگهداری خواهد شد. / فارس